Zacznij dietę od pomocnych naczyń i patelni

Szaleństwo diet-cud, które raz po raz ogarnia świat, jest już dość nużące. Jeszcze nie zaczniesz jednej diety, a już Ci tłumaczą, że musisz spróbować dwóch kolejnych, które uratują Twój organizm po spustoszeniach, które zasiała ta pierwsza. Oczywiście, dieta nie obejdzie się bez mnóstwa specyfików, suplementów diety i specjalnych koktajli proteinowych, które stworzą Cię w dzień, czy dwa piękniejszym, szybszym, sprawniejszym i szczęśliwszym.

Protestujemy przeciw takiemu wariactwu!

 

Spójrz na dietę w nowy sposób

Nie ma najmniejszego sensu przechodzić na dietę, jeśli nie zmieni się nawyków żywieniowych i stylu życia oraz świadomości. O tym kiedy indziej. Dziś o bardzo istotnym aspekcie diety. O wspomagających ją naczyniach. Wielu się zdziwi, co ma garnek, patelnia, czy wok do diety i odchudzania? Otóż mają, i to bardzo dużo, z nimi wspólnego.

Nie będę mówił o poszczególnych technologiach i nie wskażę konkretnych marek. Powiem za to, jakie typy naczyń wspomogą racjonalną dietę. Racjonalną, czyli taką, na którą dasz sobie dużo czasu. Nie 2-3 tygodni, ale kilka, czy nawet i kilkanaście miesięcy.

Jeśli Twoje ciało przybierało na wadze przez kilka, czy kilkanaście ostatnich lat, byłoby czystym barbarzyństwem kazać mu schudnąć w okamgnieniu. Odchorujesz to na 100%.

 

 

Naczynia, które wspomagają dobrą dietę

Dobra dieta polega na tym, że gotuje się różnorodnie. Problem z dietami jest taki, że często każą Ci jeść w kółko to samo – sałata, ryż, kurczak, pomidory i tak w kółko. Mało kto to wytrzyma na dłuższą metę, stąd wiele diet kończy się fiaskiem i potężnym zniechęceniem.

Dlatego – pierwsze przykazanie człowieka na diecie – jedz różnorodnie. Owszem, mniej, ale ciekawiej. A do tego potrzebne Ci będą naczynia, które pomogą kulinarne eksperymenty. Jeśli będziesz jeść dobrze, zdrowo, wykorzystasz wszelkie dostępne techniki przyrządzania potraw, schudniesz, nim się obejrzysz.

Koniecznie musi zagościć w Twojej kuchni garnek do gotowania na parze, czy parowar. Przyda Ci się też szybkowar. Doskonałym pomysłem są naczynia, które można wstawić do piekarnika. Pieczenie jest niezwykle zdrowe. Możesz skorzystać też z domowej wędzarni. I koniecznie zaopatrz się w patelnię grillową. Smażenie, które jest najmniej zdrową formą przyrządzania jedzenia, stanie się zbędne.

Korzystaj też z woka, by tworzyć nieskończone odmiany potraw jednogarnkowych, które są duszone i pysznie smakują.

Czyli - duś, piecz, zapiekaj, grilluj, gotuj na parze, blanszuj warzywa i gotuj je w niewielkiej ilości wody. To podstawowe, a perfekcyjnie wspomagające dietę, techniki przyrządzania potraw.

 

Krystian Wawrzyczek, specjalista z zakresu żywienia, technik i technologii kulinarnych

www.prestizowakuchnia.pl

Zdjęcia: DepositPhotos

 

Artykuły powiązane

Czy rodzic ma wpływ na zdrowe żywienie swojego dziecka?

Każdy rodzic może nauczyć swoje dziecko zdrowego odżywiania się. Okazuje się jednak, że proces nie jest taki prosty. Przeszkadza w tym skutecznie świat i rówieśnicy pociechy.

Obiadanie, obiadorek, czy obiadacja?

Dziś słów kilka o przeróżnych odmianach obiadów. Kiedy się je jada? Jakie są tego konsekwencje? Przeczytaj o naszej wizji obiadów serwowanych o różnych porach dnia.

Co jeść w pracy, jeśli spędzasz czas za biurkiem

Kwestia doboru odpowiednich potraw, czy przekąsek ma ogromny wpływa na wydajność, dobre samopoczucie, koncentrację i spełnienie w pracy.

Dzieci kochają fast food

Dzieci są genialnymi klientami wszelkiego typu restauracji fast food. Sprawdźmy, co grozi w przyszłości miłośnikom burgerów, frytek i słodkich napojów.

Cukier w diecie dziecka - o czym powinien myśleć rodzic

Problem odpowiedniej diety dziecka musi również obejmować kwestię zapotrzebowania na cukier. Można, niestety, bardzo szybko uzależnić pociechę od cukru. Jak sobie z tym radzić?

Eliminuj nadmiar cukru z diety dziecka

Choć cukier można spotkać w niemal każdym produkcie spożywczym, gotowej potrawie, sokach, sosach itp., da się jednak zmniejszyć jego ilość i zastąpić go zdrowymi cukrami.
}